Nog even en de vakantie staat weer voor de deur. Voor veel ZZP’ers een drukke tijd want er moet veel geregeld worden voor de periode dat je er niet bent en veel werk moet nog af voordat je kunt gaan.
En dan komt het voor dat je op het allerlaatst ook nog je btw- aangifte moet doen.
Als je de gewoonte hebt om elke week je administratie bij te werken is dat natuurlijk geen probleem. Dan ben je snel klaar en hoef je niet vanaf je vakantieadres nog de aangifte in te dienen of een betaling te plannen terwijl de rest van je gezelschap lekker aan het zwembad ligt.
Als je je administratie uitbesteedt aan een administratiekantoor maak dan tijdig een afspraak over de aanlevering daarvan. Je boekhouder zorgt dan voor een tijdige verwerking en aangifte. Je voorkomt hiermee dat je een paar dagen voor vertrek de administratie nog moet afgeven en de boekhouder het nog maar even moet regelen. Tot zover het ideale plaatje ?
Herkenbaar?
Ik neem altijd ruim voor de 15e van de maand contact op met mijn klanten om een afspraak te maken voor de aanlevering van de administratie. We maken samen ook afspraken over de terugkoppeling. Zo bespaar ik mijn klanten extra kosten en eventuele boetes. Maar bovenal ga jij met een gerust hart op vakantie!
IK WENS JE EEN FIJNE VAKANTIE ZONDER STRESS!